Naciąganie przez firmy pozycjonujące.

Kiedy już doczekamy się swojej strony internetowej, pierwsze co nam przychodzi do głowy to pozycjonowanie, aby z nią znaleźć się jak najwyżej w wyszukiwarkach i tym samym dotrzeć do ludzi. Wszystko wygląda prosto, jednak nie zawsze tak jest w rzeczywistości. Pozycjonować stronę można samemu czytając wszelakiego rodzaju poradniki, tutoriale i wypowiedzi w internecie oraz najprościej można to zlecić freelancerowi lub firmie. O ile nie zajmiemy się tym samodzielnie trzeba zwrócić szczególną uwagę na wiele spraw abyśmy nie zostali oszukani czy naciągnięci.

Pierwsza strona w wyszukiwarce

Wszyscy chcą, aby link do ich strony znalazł się na pierwszej stronie wyszukiwarki po wpisaniu odpowiedniego słowa kluczowego. Jednak warto się zastanowić ile istnieje konkurencyjnych firm i zobaczyć ile miejsca znajduje się na pierwszej stronie. Od razu da się zauważyć że nie wszyscy znajdą się, dlatego już na samym początku nie warto wierzyć nikomu kto obiecuje i gwarantuje tak wysoką pozycję zwłaszcza bez zapoznania się z wytycznymi klienta oraz frazami kluczowymi. W pierwszej kolejności trzeba sprawdzić konkurencyjność fraz kluczowych ponieważ nie wszystkie da się w ogóle wypozycjonować.

Pozycje TOP 5

Sam jestem zalewany ofertami dotyczącymi pozycjonowania stron internetowych obiecujących pozycje w pierwszej 5 lub nawet w pierwszej 3 pozycji. Dodają że płaci się tylko za efekty. Może i tak jest, ale wszystko zależy na jakie słowa kluczowe chcemy pozycjonować. Wybór słów kluczowych jest bardzo ważny ponieważ dzięki niemu dotrzemy do odpowiedniej grupy docelowej. Sprawdzenie konkurencyjności słów kluczowych powie nam tak naprawdę czy da się pod takimi, stronę wypozycjonować, gdyż im większa konkurencyjność tym jest trudniej. Będąc albo nieświadomi albo po prostu się na tym nie znając zlecamy dobór słów kluczowych firmie pozycjonującej. Wtedy możemy mieć absolutną pewność że słowa kluczowe będą dobrane na tyle niszowe że będą miały mizerny skutek w dotarciu do odpowiedniej grupy klientów, ale za to pozycjonerzy będą nam składać raporty ze strona znalazła się na pierwszej stronie i bez wyjaśnienia że nikt takiego słowa kluczowego nie wpisuje lub jest to wyrażenie bardzo rzadkie.

Umowa

Podpisując umowę warto szczególnie uważać aby uniknąć takiej sytuacji ze strona zostanie usunięta z wyszukiwarek a trzeba będzie płacić, tak naprawdę, za nic. Ponieważ na początku jest wszystko ładnie i pięknie przedstawiane, że strona znajdzie się na najwyższych pozycjach i dopiero od tego czasu zaczną się opłaty. Takie pozycje można osiągnąć stosując wiele nietolerowanych praktyk, przez wyszukiwarki, po czym wylatuje się z nich, jednak płacić dalej trzeba ponieważ tak była skonstruowana umowa. Uważam że podpisując umowę warto dodać odpowiednie punkty, w których firma pozycjonująca zobowiązuje się pokryć straty w przypadku spadku pozycji lub usunięcia z wyszukiwarek. Skoro obiecują pozycje na pierwszej stronie to też niech obiecują i się zobowiązują pokryć wszelkiego rodzaju straty. Miedzy innymi po tym poznamy solidna firmę, która jest na tyle pewna  że wykona to do czego się zobowiązała. W ogóle to zalecam aby przed podpisaniem umowy zabrać ją do zaufanego prawnika aby wyjaśnił wszystkie możliwości i aby wyjaśnić mu że nie chce się wpaść w pułapkę. Warto wydać nawet te kilkaset zł niż później miesiącami czy latami płacić tysiące miesięcznie za nic.

Strona  internetowa, audyt i modyfikacje

Co pozycjonerzy, to inne podejście do tematu. Jednak pozycjonowanie nie może się odbyć bez audytu strony i przygotowania listy zalecanych modyfikacji aby stronę dało się wypozycjonować. Jak dobrze wiadomo, z założenia, na najwyższych stronach, w wynikach wyszukiwania, powinny znaleźć się najbardziej wartościowe strony, a tym samym strona źle przygotowana, nie przygotowana pod kątem pozycjonowania oraz nie jest przyjazna dla użytkowników, jest z góry zdana na porażkę.

Podsumowanie

  1. Nie ma co liczyć na pierwszą stronę w wyszukiwarce chyba że na niszowe frazy kluczowe.
  2. Uwaga na słowa kluczowe, których pozycjonowanie nie jest adekwatne do kosztów.
  3. Umowa – liczne pułapki.
  4. Nie istnieje pozycjonowanie strony bez jej audytu.